Pobierz odtwarzacz Adobe Flash Player
Magazyn nowoczesnego rolnictwa

Artykuł pochodzi z wydania:

MOTOfarmer 2014/4


Zobacz plan wydawniczy czasopisma

Zapisz się na bezpłatną perenumeratę

Zapisz się na newsletter

Zamów reklamę on-line lub w czasopiśmie


Premium dla ciągników

 

Bridgestone wchodzi na rynek opon rolniczych klasy Premium. Wprowadza długo wyczekiwany model VT-TRACTOR.

Dotychczas wszystkie opony rolnicze produkowane przez Bridgestone były sprzedawane pod marką Firestone. Nowo opracowany model jest wyraźną zapowiedzią, że Bridgestone Europe zamierza konkurować w najwyższym segmencie opon rolniczych. Asortyment wysokiej jakości opon rolniczych Bridgestone, przeznaczony dla dużych gospodarstw korzystających z nowoczesnych, zaawansowanych, ale często także ciężkich maszyn, umożliwia rolnikom i ich klientom pogodzenie często sprzecznych ze sobą dążeń do wyższej produktywności, wydajności i lepszej ochrony gleby.
– Kierujemy się przekonaniem, że nowa linia opon rolniczych Bridgestone zapewni idealną równowagę pomiędzy wydajnością upraw a ochroną środowiska. Znak „Soil Care by Bridgestone” gwarantuje, że są to opony, które umożliwiają rolnikom szybszą, bardziej wydajną, a przede wszystkim bardziej zrównoważoną pracę. W ten sposób pomagamy rolnikom osiągać wysokie plony i wyższą produktywność zarówno dziś, jak i jutro – mówi Lothar Schmitt, dyrektor Agricultural and Off-the-Road tyres, Bridgestone Europe.
Model VT-TRACTOR, flagowy produkt nowej linii opon rolniczych klasy premium od Bridgestone, zadebiutował na targach Reifen Essen. Wstępne testy przeprowadzone w marcu 2014 r. przez niezależną organizację DLG* potwierdzają, że opony VT-TRACTOR są lepsze od innych wiodących na rynku marek pod wieloma względami, m. in. przyczepności i zużycia paliwa**.
Doskonała przyczepność opon VT-TRACTOR umożliwia rolnikom szybszą pracę i obsługę nawet do 0,9 hektara pola więcej niż opony konkurencyjne w ciągu 10 godzin pracy. Biorąc pod uwagę wyjątkową oszczędność paliwa (do 36 litrów na 50 hektarów w porównaniu z konkurentami), opony VT-TRACTOR gwarantują niższy całkowity koszt eksploatacji.
Najważniejszą cechą opon VT-TRACTOR jest jednak bardzo niskie ciśnienie i niezwykle równomiernie rozłożony nacisk na podłoże. Testy wewnętrzne*** wykazały także, że opony VT-TRACTOR zapewniają nawet o 26% większą powierzchnię styku klocków z podłożem niż takie same opony konkurentów, co zapewnia bardzo niski współczynnik ubijania gleby, a przez to ochronę cennych plonów.


Bridgestone wprowadza długo wyczekiwany model VT-TRACTOR
Fot. Bridgestone

Opony VT-TRACTOR zostały stworzone w europejskim centrum rozwojowym Bridgestone znajdującym się w Rzymie, a produkowane będą w zakładzie Puente San Miguel w Hiszpanii.
Choć Bridgestone koncentruje się na nowym segmencie i będzie oferować swoje produkty głównie w rozmiarach spełniających potrzeby największych i najmocniejszych maszyn rolniczych, marka Firestone będzie nadal zaspokajała potrzeby ponad 90% rynku ciągników w Europie, oferując wysokiej jakości opony rolnicze nowej generacji. Te również pokazane były podczas targów w Essen. Wśród prezentowanych produktów znalazły się m. in. opony MAXI TRACTION COMBINE do kombajnów oraz zaawansowane opony PERFORMER ROW CROP do opryskiwaczy, umożliwiające dokładne prowadzenie pojazdu między rzędami upraw, bez uszkadzania roślin ani ich korzeni.
Opony VT-TRACTOR będą dostępne w sprzedaży jesienią tego roku w rozmiarach 28 – 42 cale.

* Ośrodek badawczy DLG-Test Center Technology and Farm Inputs, położony w Niemczech, ustanawia standardy dla testowanych maszyn, wyposażenia i środków produkcji rolnej. Jest wiodącym dostawcą usług testowania i certyfikacji w ramach niezależnych i obiektywnych testów technologicznych w sektorze rolnictwa.
** Testowane opony: rozmiary: IF 600/70 R30 i IF 710/70 R42 (przy ciśnieniu 1,2 i 1,0 bara) oraz VF 600/70 R30 i VF 710/70 R42 (przy ciśnieniu 1,0 i 0,8 bara) pod tym samym obciążeniem.
*** Przeprowadzone w Międzynarodowym Ośrodku Produkcji Rolnej DLG w marcu 2014 r.; rozmiary: IF 600/70 R30 i IF 710/70 R42 (przy ciśnieniu 1,2 i 1,0 bara) oraz VF 600/70 R30 i VF 710/70 R42 (przy ciśnieniu 1,0 i 0,8 bara) pod tym samym obciążeniem za pomocą technologii obrazowania ciśnienia XSENSOR™.
                                                

                                            (opr. am)

Ściągnij cały artykuł

 

 

 

Komentarze

comments