We wtorek 14 października 2014 roku w Lauingen, w Bawarii wykonano pierwsze prace nad projektem DEUTZ-FAHR LAND. Oznacza to oficjalne rozpoczęcie budowy infrastruktury nowej fabryki, w całości dedykowanej produktom marki DEUTZ-FAHR, której stworzenie zapowiadano w trakcie targów Agritechnica.
Na potrzeby budowy nowej fabryki w ramach projektu DEUTZ-FAHR LAND, zakupiono teren o powierzchni 125 000 m2, zlokalizowany w bezpośrednim sąsiedztwie obecnej fabryki marki DEUTZ-FAHR. Bryła nowego zakładu w kształcie litery „L” o 40 000 m2 zadaszonej powierzchni będzie zorientowana na wykorzystanie najnowszych standardów technologicznych produkcji w zakresie układów mechanicznych, hydraulicznych, elektronicznych oraz lakierni.
Fabryka będzie dysponowała mocami produkcyjnymi na poziomie 8 000 ciągników rocznie dla jednej zmiany roboczej. W ostatnim etapie budowy, zaplanowanym na 2016 rok, całkowita powierzchnia nowego zakładu będzie wynosiła 340 000 m2, z tego 138 000 m2 to powierzchnia zadaszona.
Inwestycje o wartości 75 milionów Euro pozwolą na stworzenie nowoczesnych systemów umożliwiających prowadzenie testów, szkoleń, stworzenia miejsca spotkań oraz muzeum, które w 100% zaspokoją potrzeby i oczekiwania sieci dystrybucyjnej marki DEUTZ-FAHR oraz użytkowników maszyn tej marki.
W trakcie ceremonii, Lodovico Bussolati, Dyrektor Zarządzający SAME DEUTZ-FAHR, Rainer Morgenstern, Dyrektor Zarządzający SAME DEUTZ-FAHR Niemcy oraz Dyrektor Handlowy na Europę Wschodnią, władze miast Lauingen i Dillingen, Aldo i Francesco Carozza, Wice-Prezesi SAME DEUTZ-FAHR, symbolicznie otworzyli pierwszy etap prac, w asyście dwóch ciągników DEUTZ-FAHR Serii 6 wyposażonych w ładowacze czołowe z łyżkami.
„Rozpoczęcie prac budowlanych – jak stwierdził Lodovico Bussolati, Dyrektor Zarządzający SAME DEUTZ-FAHR – stanowi decydujący krok w rozwoju marki Deutz-Fahr i towarzyszy zwiększaniu asortymentu w zakresie wysokiej mocy, dzięki nowej serii ciągników o mocy do 440 KM. Ze względu na te elementy, następne dwa lata będą miały kluczowe znaczenie dla historii tej marki.”
Źródło