Pobierz odtwarzacz Adobe Flash Player
Magazyn nowoczesnego rolnictwa

Artykuł pochodzi z wydania:

MOTOfarmer 2014/4


Zobacz plan wydawniczy czasopisma

Zapisz się na bezpłatną perenumeratę

Zapisz się na newsletter

Zamów reklamę on-line lub w czasopiśmie


Michelin z regulowanym ciśnieniem

 

Michelin wprowadza na rynek nową oponę do przyczep wielkogabarytowych i maszyn rolniczych. Jest to Cargoxbib High Flotation.  Nowy produkt Michelin to pierwsza opona z technologią Ultraflex, którą można wykorzystywać do przyczep rolniczych wyposażonych w system regulacji ciśnienia w oponach. Ciśnienie powietrza w nowej oponie może wynosić od 0,8 bara podczas prac polowych, do 4 barów podczas jazdy po drogach publicznych.

W dużych gospodarstwach rolnych stosuje się dziś zaawansowane technologicznie przyczepy przeznaczone do różnych zadań, takich jak transport obornika, kiszonki czy sianokosu. Najnowocześniejsze przyczepy są często wyposażone w nowatorskie układy zawieszenia i hamulcowe oraz w systemy pozwalające na dostosowanie ciśnienia powietrza w oponach do obciążenia i warunków użytkowania.

Opona Michelin Cargoxbib jest przystosowana do współpracy z systemami regulacji ciśnienia, dzięki którym można regulować ciśnienie w zależności od warunków pracy i jakości gleby na polu, lepiej chronić glebę i zmniejszać zużycie paliwa, zapewnić pojazdom możliwość poruszania się w pełną prędkością, wydłużyć okres użytkowania opon.
Wszystkie powyższe korzyści odzwierciedlają przyjętą 10 lat temu przez Michelin strategię upowszechniania rolniczych opon niskociśnieniowych opartych na technologii Michelin Ultraflex. Opony do przyczep muszą bowiem zapewnić odporność na intensywne użytkowanie i obciążenia sięgające do 10 ton na oś, możliwość jazdy z prędkością do 60 km/h podczas jazdy na drodze oraz przyczepność w ciężkich warunkach polowych, również na pochyłościach i podjazdach, chroniąc jednocześnie glebę.


W takich zakresach ciśnienia pracuje nowa opona Michelin

Nowa opony Michelin Cargoxbib High Flotation spełniają powyższe oczekiwania. Opony z karkasem Ultraflex zamontowane na przyczepach wyposażonych w system kontroli ciśnienia gwarantują osiągi przy ciśnieniu od 0,8 bara w polu do 4 barów na drodze. W przyczepach bez systemu regulacji ciśnienia można używać tę oponę przy w zakresie ciśnienia 2,5-3 barów.
Opony z technologią Ultraflex mają większą powierzchnię kontaktu z podłożem od opon konkurencyjnych producentów ogumienia (średnio o 17% przy 2 barach i 37% przy 4 barach), oferując dzięki temu lepszą trakcję i większą ochronę gleby.
Opona Michelin Cargoxbib High Flotation jest już obecnie montowana na pierwsze wyposażenie, trafi na rynek wtórny z początkiem przyszłego roku.

Opr. Redakcja

Ściągnij cały artykuł

 

 

 

Komentarze

comments